EQUIP

“Qualsevol persona que entra en una botiga està veient el treball del visual sense adonar-se'n”

25 Maig, 2021

ENTREVISTA A JENNIFER NAVARRETE, VISUAL MERCHANDISING MANAGER

Jennifer Navarrete, barcelonina de 29 anys i apassionada de la il·lustració. En els seus temps lliures li agrada anar amb surfskate per la ciutat. Fa 7 anys que està amb nosaltres a Grup Galceran, va començar com staff a Nike Portal i va ser a Nike Rambles on es va passar a visual. Actualment porta un any com visual de GAP Portal. Un perfil molt interessant amb el que teníem ganes de parlar.


Jennifer en essència

Hola Jenni! ens sorprèn la teva passió per la il·lustració, d'on ve?

Des de petita el meu pare i la meva àvia dibuixaven així que sempre ho he viscut. A més, he consumit molt anime i manga. Vaig començar a cinquè de primària pintant els llibres dels meus companys. Algun càstig m'he portat!

Vaig tenir una infància una mica rebel, i no vaig voler apuntar-me a extraescolar de dibuix. Ara me'n penedeixo perquè seria una súper crack! Amb 25 anys vaig complir el meu somni i vaig estudiar a l'escola d'il·lustració JOSO, especialitzada en còmic i manga.

També et vas animar a pujar els teus dissenys en l'Instagram @by.jenniferfer

Va ser arran d'una exposició a Barcelona en què vaig participar amb els meus dibuixos. Em va costar obrir-lo perquè sempre he tingut por escènica i pensava que no interessaria a ningú. Amb el confinament li vaig dedicar més temps i per Nadal em vaig veure desbordada de comandes, ara ja tinc 3mil seguidors.

Tenim entès que el teu mitjà de transport per anar a la botiga GAP és amb un surfskate i els caps de setmana fas surf a Tarragona. Una noia activa!

Amb el skate vaig començar fa res perquè Diego, la meva parella, és professor. I el surf ja fa 4 anys. Sempre estic fent esport, m'agrada sentir-me activa.

També la feina m'influeix en l'esport que necessito. Ara amb el volum de treball necessitava canalitzar l'estrès amb un esport tranquil, així que vaig començar amb el ioga i em va molt bé, tant a nivell personal com professional.

Algun hobby que se'ns escapi...

La meva passió pel mar i el contacte amb la natura. És increïble la connexió que sento!



Visual merchandising en què consisteix?

Per curiositat! El visual s'estudia o has de tenir el bon gust innat.

Les dues coses. Pots estudiar-ho, hi ha màsters i a més, si tu no tens aquest gust innat no et posaràs com visual, perquè et costarà molt. En el meu cas, des de que treballo a retail sempre m'havia agradat preocupar-me pel visual que estigués tot ordenat per colors, el maniquí sense la roba arrugada...

Encara que vaig començar com staff, a Nike Rambles em van donar l'oportunitat de passar a visual. Al principi t'he de reconèixer que em va donar respecte pensar que tota la botiga depenia de mi. Però la meva passió em va poder i sort que ho vaig acceptar!

Una cosa important que cal saber és que per ser visual has d'estar fort i en forma. No només és deixar la roba, també muntar les estructures i vestir maniquís i no pesen poc.

Just d'això volem parlar... Sempre que anem a GAP et veiem recol·locant la botiga de dalt a baix. Explica'ns en què consisteix el treball de visual merchandising.

La definició curta seria col·locar el producte en botiga d'una forma atractiva i fàcil per al client, però seguint les necessitats de la marca i la botiga.

Sempre poso el mateix exemple quan els explico als nois la importància del visual. En una pastisseria, vas a escollir el pastís que estigui picat o el pastís bonic amb la seva maduixa a dalt, això és el mateix. Que una persona amb nocions col·loqui la roba de forma estratègica, per colors i d'una forma atractiva, sempre influeix. Qualsevol persona que entra a la botiga està veient el treball del visual sense adonar-se'n.

No deixa de ser una branca del màrqueting, reconduir al client cap on tu vulguis que vagi, amb una exposició atractiva, fàcil i sobretot que li cridi l'atenció.

Quan dius fàcil a què et refereixes?

Que sigui accessible i el client entengui el producte. En una botiga expliquem històries, i intentes que el client connecti amb ella. Per posar un exemple, a GAP vam explicar que era Mix & Match, uns conjuntets de nadó que pots combinar com vulguis. El que vaig fer va ser col·locar-los en una paret perquè el client tingui totes les opcions aquí, fàcil i accessible. També és adaptable a altres categories de la botiga, al denim o khaki, que sempre estigui tot agrupat.

Ens comentaves que part de la feina del visual és cridar l'atenció del client i en part, potenciar la vendes. Com ho aconsegueixes?

Un exemple molt clar és el dels maniquís. Vaig veure que un vestit no s'estava venent perquè penjat no lluïa, li vaig posar a un maniquí i va triomfar. Encara que et diré que això funciona més en els nois, "dóna'm tot el que porta el maniquí que li queda ben conjuntat!" nosaltres som més de buscar la inspiració en influencers d'Instagram.

Un altre cas és a la cua de la caixa, quan el client es troba "casualment" un moble amb accessoris. Està esperant i potser s'adona que necessita uns mitjons o mocador.

I una de les principals claus és la disposició de peces. Com visual has de estructurar un consumer journey on el client segueixi un caminet fàcil, sense posar-li mobles que es creuin i col·locar-li davant dels ulls les peces que vols destacar. A més, és important mostrar-li un fil conductor, ara mateix a GAP és el tie-dye, vagi per on vagi el client trobarà aquestes peces. Sense adonar-se'n, sortirà de la botiga i hi haurà sentit aquesta connexió i potser dirà "vull una samarreta tie-dye perquè ho he vist un munt".

Carta als Reis Mags... Quina seria la bogeria més gran que t'agradaria fer en una botiga?

Pregunta difícil, perquè sóc molt indecisa. Sembla zero compatible amb visual, però és la realitat. Si pogués decidir posaria unes pantalles en els emprovadors on el client pugui veure com li queda el conjunt sense necessitat de posar-se'l. Aquí deixo la idea, i que quedi clar que tinc la patent! A més, molt interessant amb el tema covid.



T'ha agradat? comparteix-lo

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per a millorar els nostres serveis i analitzar els seus hàbits de navegació. Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús. Pot canviar la configuració o obtindré més informació aquí.