EQUIP

"Un encert important per gestionar una botiga és integrar l'equip d'una manera inclusiva fent-lo partícip dels èxits i motivant-lo per assumir reptes"

13 April, 2021

Sonia Corominola, actual Àrea Manager de les botigues de Levi's, va començar els seus passos com a staff i manager a Dockers i Levi's Maquinista.

"Estic molt agraïda per haver tingut aquesta oportunitat i d'aquesta manera, haver pogut créixer tant professionalment com personalment. He conegut i estic coneixent persones increïbles que creuen en aquest projecte i lluiten per mantenir-lo a flotació. Hem creat una petita gran família".


Experiència en Grup Galceran i Levi 's

La marca americana Levi's porta 20 anys amb Grup Galceran obrint botigues per tot el territori espanyol. A què creus que es deu aquest èxit en la fidelitat de la marca amb nosaltres?

Gràcies a l'estreta col·laboració existent entre Levi's i Flat Eric, s'ha generat una atmosfera de confiança avalada per la bona gestió feta al llarg d'aquests anys. Hem demostrat ser excel·lents ambaixadors de la marca cuidant-la i fent nostres els valors que tant la representen.

Aquest tracte tan bo amb Levi's es veu reflectit a la botiga d'alguna manera?

Sí, aquesta relació es reflecteix en botiga traduint-se en passió per la marca. I no només parlo de moda, parlo de filosofia de vida. I això és genial, ja que es transmet al client, no només venem moda, venem valors i estils de vida!

Pel que fa a tu, Sònia, també portes 14 anys gestionant les botigues de Levi's, explica'ns els canvis que has viscut des que vau obrir la primera botiga.

He viscut alguns canvis sí. Un dels més importants ha estat l'auge de la venda online. Aquest concepte era impensable fa uns anys i ara, és el nostre competidor principal. Hem de reinventar-nos constantment per poder captar l'atenció del consumidor.

El canvi més important a nivell emocional, sense cap dubte, ha estat el canvi en les formes de treballar abans i després de l'aparició del Covid-19. La introducció dels protocols de desinfecció, els aforaments, la distància social....

Actualment gestiones 8 botigues com a àrea manager, quin és el dia a dia d'una botiga?

Ara mateix, amb la situació socioeconòmica que estem travessant causa del Covid-19, el dia a dia de les botigues se centra en convertir el trànsit que es genera en botiga en vendes. Tots els esforços dels equips de botiga es focalitzen en optimitzar al màxim cada client potencial. Em sento molt orgullosa d'ells ja que tot i tenir la caiguda en vendes que estem patint, estan a peu de canó, lluitant perquè els números siguin el millor possible, mantenint la motivació i les ganes de millorar resultats cada dia.

Gran part de l'èxit d'una botiga és el personal, i en Grup Galceran ens esforcem per formar i motivar el personal per convertir-se en ambaixadors de marca. Explica'ns com és la formació i gestió d'equips de les botigues Levi 's.

A la botiga Levi's Passeig de Gràcia teniu una Print Bar i un corner de Taylor per personalitzar les peces. Parlem de l'experiència en botiga, com creus que beneficia?

Són dues eines que ajuden molt a donar visibilitat a la marca i potencien l'exclusivitat ja que especialment la personalització, ajuda a que el client pugui convertir una peça comuna en una cosa única i personalitzada per i per a ell.

La Print Bar és una eina molt bona. No es limita a prints amb logos diferents i a la possibilitat de posar el nom que vulguis a la peça, Levi's també juga amb càpsules limitades d'estampació (Peanuts, Star Wars, Mario Bros ...) cada X temps per generar novetat i impulsos de compra.


Experiència en retail

Per la teva experiència hauràs après molt en el camí...

L'experiència és una gran escola per a tothom, plena d'encerts i errors, errors dels que aprens i et fan millorar constantment. Un dels majors encerts a l'hora de gestionar una botiga és integrar l'equip d'una manera inclusiva fent-lo partícip dels èxits i motivant-lo per assumir reptes accessibles. És molt important potenciar les possibilitats que cada component pot oferir. Tenint això clar, optimitzes el treball i generes sinergies que són molt positives per al bon funcionament d'una botiga.

Pel que fa al personal de botiga, què li recomanaries a una persona que comença en el retail, i concretament en una botiga Levi's?

Que observi, i absorbeixi tot el coneixement que proporciona Levi's. Que tingui ment oberta per aprendre de les persones del voltant, ja siguin companys o dels propis consumidors. En definitiva, que estigui preparat per viure una experiència nova cada dia.

Com a client, què em beneficia l'anar a comprar a la botiga versus online?

A les botigues Levi's trobaràs professionalitat i excel·lència en l'atenció a client. Un magnífic ambient laboral que impregna l'entorn i es transmet a consumidor. És la gran diferència amb la venda online.

Sonia explica'ns per acabar, com t'imagines el retail a 5 anys?

El retail està canviant exponencialment en molt curt espai de temps. No sé com podrà ser en 5 anys, només sé que haurem de ser capaços de reinventar-nos i adaptar-nos als canvis que vagin sorgint. Hem d'estar preparats i ser camaleònics!


T'ha agradat? comparteix-lo

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per a millorar els nostres serveis i analitzar els seus hàbits de navegació. Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús. Pot canviar la configuració o obtindré més informació aquí.