EQUIP

"Una de les meves funcions és identificar on el meu equip està còmode i on hi ha marge de millora per poder oferir eines i plantejar objectius assequibles"

10 Desembre, 2020

Entrevistem a Alba Ribela, actual manager de la nova botiga de Levi's Diagonal 605, i que porta més de 15 anys amb nosaltres a Grup Galceran. La seva relació amb l'empresa va més enllà de l’aspecte professional ja que li van diagnosticar càncer amb 29 anys i sempre va sentir el suport incondicional que Grup Galceran li va donar durant aquesta dura etapa.

Alba es descriu com una persona optimista i apassionada pel seu treball. Per a ella el seu principal objectiu és oferir una excel·lent atenció a el client que ha anat perfeccionant gràcies als anys i sobretot als companys que l'han acompanyat. Fa poc, després del tancament de Levi's L'Illa s'ha traslladat a la nova botiga de Levi's Diagonal 605,

Anem a conèixer-la millor en diversos aspectes de la seva persona i treball.


Què tal el canvi a la nova botiga?

Increïble, estic molt feliç a la nova botiga de Diagonal 605. El local és de sostres alts, tenim més espai i els enormes finestrals inunden l'espai de llum i alegria. Ens hem tornat encara més detallistes i hem pujat un esglaó més l'exigència amb nosaltres mateixos.

Notes aquest optimisme també en el client?

Per descomptat, el fet d'estar en un espai més obert ha fet que visquem el que passa al carrer. Ens sentim integrats a la ciutat i a l'aportar-nos una nova dimensió, la nostra actitud és més oberta i sentim que al client li passa igual. La botiga agrada molt.

Aquest canvi es veu reflectit de cara al client, quin tipus de clients hi ha per a tu?

Hi ha tants tipus de clients com persones hi ha al món. Cada persona té la seva particularitat i necessitat, i nosaltres hem de tenir una actitud oberta, saber analitzar els seus gestos i fer les preguntes adequades perquè rebi l'atenció que mereix. És primordial buscar la comunicació amb el client.

Ens pots posar una situació real?

Si entra un client i va directament cap a tu i sense mirar res, probablement tingui pressa o sap el que vol. Normalment en aquest cas hauràs de ser el més ràpid possible. Si per contra, la persona que entra va mirant d'una forma passiva, probablement voldrà que li expliqui la col·lecció, detenir-se en els detalls i valorar el producte que vol adquirir. És molt important deixar que el client marqui el tempo i adaptar-se a ell i que surti amb una bona experiència.

Explica'ns com aconsegueixes que el client tingui una bona experiència.

El client ha de sentir que al comprar una peça Levi's l'experiència és per a tota la vida. Nosaltres som el primer esglaó d'un producte que et durarà molts anys. Hi ha un lema de la marca que és "Live in Levi's" i fa referència als records que tens amb aquesta peça, aquest viatge, aquesta persona o època i per què no, a aquest moment quan ho vas comprar.

Com aconseguiu representar els valors de la marca?

Nosaltres som ambaixadores de la marca, estimem la marca perquè ens sentim identificades amb ella i amb el que transmet. Aquesta és sensible als moviments socials i als canvis històrics. En els últims anys s'ha multiplicat la implicació amb la sostenibilitat i el veiem reflectit cada temporada amb nous teixits i col·laboracions que ens apassionen.

Aquesta passió es viu dins de l'equip?

Per descomptat, a l'equip es respira un molt bon ambient. Tots aporten talent i és vital que tinguin el seu espai per desenvolupar aquest potencial. Com manager una de les meves funcions és identificar on el meu equip està còmode i on hi ha marge de millora per poder oferir eines i plantejar objectius assequibles.

Pots posar-nos un exemple?

Tenim un espai de reparació i customització al que anomenem "La Taylor". Per tal de fer l'espai més atractiu, el seu responsable, ens ha presentat diverses idees i conceptes amb nous teixits i nosaltres li hem donat el nostre punt de vista més comercial. El resultat ha estat molt positiu, ja que els diferents punts de vista han enriquit a ambdues parts i la botiga es veurà beneficiada.

Feu aquests learnings molt sovint?

És difícil coincidir tots per a un learning, per això es va crear un grup de WhatsApp on tot l'equip pot expressar o participar amb les seves missions dins de la botiga. Aquests comentaris es valoren i canalitzen per millorar.

I allà us comuniqueu contínuament

Cada setmana pengem una anàlisi amb els KPI 's assolits, el rànquing de productes més venuts, quina estratègia anem a prendre aquesta setmana. També incloem TIPs sobre productes per fer push en àrees de millora concretes.

I quan arriba una nova col·lecció?

Per a les noves col·leccions, fem un dossier amb la informació de la nova campanya i característiques/avantatges de les peces. Això ens interessa molt ja que fa que tot l'equip tinguem la mateixa comunicació amb el client, aquesta sigui més sòlida i puguem vendre-ho millor.

Sense unió i formació no hi ha èxit

Totalment, de fet, m'encanta la formació i tant de bo seguim creixent tant amb Levi's que arribi el dia que sigui necessària una persona responsable d’aquesta àrea. Aquí em presentaria per poder formar tant al personal que entra, refrescar conceptes als més veterans o per aprofundir en els conceptes nous i clàssics de la marca. M'encantaria, ho gaudiria molt. El futur és impredictible i no li tinc por, m'agrada pensar que és una aventura i que no saps el que pot passar. Estic oberta a canvis, però també sé que si aquests no arriben sóc feliç aquí i ara.

Per acabar, explica'ns què demanaràs als reis aquest any, a nivell personal?

A nivell personal en aquest moment m'agradaria que poguéssim abraçar a la gent que volem, diem molt amb un abraçada i ara mateix no és possible. Demanaria que aquest moment que vivim a tots els nivells passés.

Vull agrair el temps compartit a totes persones amb les que he coincidit. Perquè he intentat aprendre de totes elles i m'han portat a on sóc avui. Gràcies!


T'ha agradat? comparteix-lo

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per a millorar els nostres serveis i analitzar els seus hàbits de navegació. Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús. Pot canviar la configuració o obtindré més informació aquí.