EQUIP

"El meu desig seria despertar un dia i veure que tot ha passat. Anar per les botigues i veure que les vendes i afluència de públic siguin el resultat real de l'esforç del nostre equip"

29 Octubre, 2020

Entrevistem el Manager del FCB, José Ruiz

Vaig començar la meva carrera professional en el comerç al 2008 a El Corte Inglés, sent el meu primer contacte amb el client i el desencadenant que decidís dedicar la meva vida a aquest sector. He format part de diferents equips en empreses com Carrefour, Decathlon, Sport Zone i Primark.

Al 2013, em vaig unir a aquesta família com Assistant Manager a FCB Jaume I, posteriorment ocupant el lloc de Store Manager i obrint a l'agost de 2014, FCB Sagrada Família. Va ser al 2018 quan em van oferir el lloc de supervisor i, el vaig acceptar sense pensar-ho amb ganes d'afrontar aquest nou repte.


Sobre la teva experiència

Ens crida l'atenció que un gadità porti tants anys gestionant les botigues del FCB. Què et va unir a això? La ciutat, l'oportunitat de creixement, el significat i la història que hi ha darrere d'un escut, el tipus de client que això comporta. I el més important, estar al front de clients de diferents cultures i orígens.

Recordes quan vas començar a les botigues del FCB, què ha canviat a la botiga física i en la seva gestió? Potser estem en un moment clau i complicat per fer una comparativa.

Anteriorment, no era tan forta la competència online i, encara que ens afectava tant "el top manta" com les botigues de souvenirs, comptem amb equips totalment preparats i a peu del canó per marcar la diferència. La gestió era més suportable ja que comptàvem amb un trànsit molt fluid de clients i adequàvem els mitjans a la situació.

Ara hem de tenir molt en compte els preus de la competència, l'augment de canals de distribució i la situació que estem vivint. Gràcies a que mantenim a bastant personal veterà, tenen molt clar i saben perfectament com adequar-se, tenir paciència i convertir cada client en una venda. Molt orgullós d'ells, poso la mà al foc que estan preparats per tornar a la normalitat un cop passi la tempesta.

Què fa l'equip de botigues del FCB per estar unit? La unió de l'equip ve donada per la tasca de tots els membres de Dielanto S.L., l'establiment d'objectius, desenvolupament dels equips, un ambient de treball favorable, escolta activa entre tots els membres, creixement mitjançant promoció interna. I sobretot, la comprensió i la col·laboració entre les tres botigues, fa que tots estiguem units i remem en una mateixa direcció.

A Grup Galceran portem 20 anys gestionant les marques líders del retail, quins creus que són els valors de Grup Galceran? Els valors que jo he percebut en tot el temps que porto són els següents: transparència, qualitat, escolta, responsabilitat, passió pel que fem, resolució, claredat, lleialtat, competitivitat i treball en equip.

"Finalment i en la majoria dels casos el resultat el dóna l'equip i si juguem tots junts, guanyem tots"

Demana un desig, què t'agradaria implantar a les botigues FCB en un futur? Més que implantar, m'agradaria poder acaparar més botigues franquiciades FCB, encara que prefereixo en aquest moment centrar-nos més en el present. Tinc a l'equip idoni per aguantar i tenir paciència davant el que s'acosta. Tenim l'esperança que passi aquesta situació i estem tots amb forces per tornar a la normalitat. El meu desig seria despertar un dia i veure que tot ha passat. Anar per les botigues i que la pressió de les vendes, afluència de públic i xifres siguin el resultat real de l'esforç que el nostre equip fa dia a dia, en els millors i en els pitjors moments.


Parlem de les botigues de l'FCB

Imaginem que al ser una botiga del FCB vindrà molt turista, cal atendre'l d'alguna forma en especial? Principalment cal entendre abans la cultura del país que sigui procedent, ja que cada un té uns costums i maneres de comunicar molt diferents a unes altres. Si coneixem l'idioma, tot perfecte. El kit de la qüestió és quan cal entendre mitjançant mímica o un llenguatge no verbal, la qual cosa pot crear confusions per les dues parts.

Citem a turistes, però quin és el perfil habitual de les botigues FCB? Actualment, podem parlar d'una mica més d'un 95% corresponent al turista com a client. Comparant-ho amb anys enrere, hem pogut apreciar com el client europeu preval sobre la resta, notant una forta caiguda en les visites de països de l'Orient Mitjà.

Quan el FCB no guanya i porta una temporada dolenta imaginem que ho noteu a la botiga, quins mecanismes empreu per seguir venent? Fomentant molt més la venda complementària i ajudant-nos de promocions que mantenim de manera intermitent per a aquestes situacions. Igualment, fem molt més èmfasi en crear-li al client una experiència de compra establint un ambient familiar.

Quines mesures heu d'adoptar en botiga quan un jugador se'n va del club o canvia de numeració? Sempre i quan ens arribi la informació per endavant, fer-la arribar immediatament als equips i mantenir una sincronització per informar de manera correcta a client.


Per acabar, divertim-nos!

¿Què és el més original que t'ha demanat un culer fanàtic? El més original que m'han demanat ha estat preservatius i roba interior del FCB amb l'Himne.

Explica'ns l'anècdota més divertida que hagis tingut a la botiga. Com anècdotes més divertides, podem destacar la visita que hem rebut de clients una mica peculiars. Des de disfressats de cures amb una creu gegant resant a la pantalla principal de botiga per que guanyem, fins a altres disfressats de Vegeta (Bola de Drac Z), John Neu (Joc de Trons), etc ...

T'ha agradat? comparteix-lo

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per a millorar els nostres serveis i analitzar els seus hàbits de navegació. Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús. Pot canviar la configuració o obtindré més informació aquí.