Entrevistem el Manager
del FCB, José Ruiz
Vaig començar la
meva carrera professional en el comerç al 2008 a El Corte Inglés, sent el meu
primer contacte amb el client i el desencadenant que decidís dedicar la meva
vida a aquest sector. He format part de diferents equips en empreses com
Carrefour, Decathlon, Sport Zone i Primark.
Al 2013, em vaig unir a aquesta família com Assistant Manager a FCB Jaume I, posteriorment ocupant el lloc de Store Manager i obrint a l'agost de 2014, FCB Sagrada Família. Va ser al 2018 quan em van oferir el lloc de supervisor i, el vaig acceptar sense pensar-ho amb ganes d'afrontar aquest nou repte.
Sobre la teva
experiència
Ens crida
l'atenció que un gadità porti tants anys gestionant les botigues del FCB. Què
et va unir a això? La ciutat, l'oportunitat de creixement, el significat i la
història que hi ha darrere d'un escut, el tipus de client que això comporta. I
el més important, estar al front de clients de diferents cultures i orígens.
Recordes quan vas
començar a les botigues del FCB, què ha canviat a la botiga física i en la seva
gestió? Potser estem en un moment clau i complicat per fer una comparativa.
Anteriorment, no
era tan forta la competència online i, encara que ens afectava tant "el
top manta" com les botigues de souvenirs, comptem amb equips totalment
preparats i a peu del canó per marcar la diferència. La gestió era més
suportable ja que comptàvem amb un trànsit molt fluid de clients i adequàvem
els mitjans a la situació.
Ara hem de tenir
molt en compte els preus de la competència, l'augment de canals de distribució
i la situació que estem vivint. Gràcies a que mantenim a bastant personal
veterà, tenen molt clar i saben perfectament com adequar-se, tenir paciència i
convertir cada client en una venda. Molt orgullós d'ells, poso la mà al foc que
estan preparats per tornar a la normalitat un cop passi la tempesta.
Què fa l'equip de
botigues del FCB per estar unit? La unió de l'equip ve donada per la tasca de
tots els membres de Dielanto S.L., l'establiment d'objectius, desenvolupament
dels equips, un ambient de treball favorable, escolta activa entre tots els
membres, creixement mitjançant promoció interna. I sobretot, la comprensió i la
col·laboració entre les tres botigues, fa que tots estiguem units i remem en
una mateixa direcció.
A Grup Galceran
portem 20 anys gestionant les marques líders del retail, quins creus que són
els valors de Grup Galceran? Els valors que jo he percebut en tot el temps que
porto són els següents: transparència, qualitat, escolta, responsabilitat,
passió pel que fem, resolució, claredat, lleialtat, competitivitat i treball en
equip.
"Finalment i
en la majoria dels casos el resultat el dóna l'equip i si juguem tots junts,
guanyem tots"
Demana un desig,
què t'agradaria implantar a les botigues FCB en un futur? Més que implantar,
m'agradaria poder acaparar més botigues franquiciades FCB, encara que
prefereixo en aquest moment centrar-nos més en el present. Tinc a l'equip idoni
per aguantar i tenir paciència davant el que s'acosta. Tenim l'esperança que
passi aquesta situació i estem tots amb forces per tornar a la normalitat. El
meu desig seria despertar un dia i veure que tot ha passat. Anar per les
botigues i que la pressió de les vendes, afluència de públic i xifres siguin el
resultat real de l'esforç que el nostre equip fa dia a dia, en els millors i en
els pitjors moments.
Parlem de les
botigues de l'FCB
Imaginem que al
ser una botiga del FCB vindrà molt turista, cal atendre'l d'alguna forma en
especial? Principalment cal entendre abans la cultura del país que sigui
procedent, ja que cada un té uns costums i maneres de comunicar molt diferents
a unes altres. Si coneixem l'idioma, tot perfecte. El kit de la qüestió és quan
cal entendre mitjançant mímica o un llenguatge no verbal, la qual cosa pot
crear confusions per les dues parts.
Citem a turistes,
però quin és el perfil habitual de les botigues FCB? Actualment, podem parlar
d'una mica més d'un 95% corresponent al turista com a client. Comparant-ho amb
anys enrere, hem pogut apreciar com el client europeu preval sobre la resta,
notant una forta caiguda en les visites de països de l'Orient Mitjà.
Quan el FCB no
guanya i porta una temporada dolenta imaginem que ho noteu a la botiga, quins
mecanismes empreu per seguir venent? Fomentant molt més la venda complementària
i ajudant-nos de promocions que mantenim de manera intermitent per a aquestes
situacions. Igualment, fem molt més èmfasi en crear-li al client una
experiència de compra establint un ambient familiar.
Quines mesures
heu d'adoptar en botiga quan un jugador se'n va del club o canvia de numeració?
Sempre i quan ens arribi la informació per endavant, fer-la arribar
immediatament als equips i mantenir una sincronització per informar de manera
correcta a client.
Per acabar, divertim-nos!
¿Què és el més
original que t'ha demanat un culer fanàtic? El més original que m'han demanat
ha estat preservatius i roba interior del FCB amb l'Himne.
Explica'ns
l'anècdota més divertida que hagis tingut a la botiga. Com anècdotes més
divertides, podem destacar la visita que hem rebut de clients una mica
peculiars. Des de disfressats de cures amb una creu gegant resant a la pantalla
principal de botiga per que guanyem, fins a altres disfressats de Vegeta (Bola
de Drac Z), John Neu (Joc de Trons), etc ...