EQUIP

"Un dels majors encerts per gestionar una botiga és integrar l'equip d'una manera inclusiva fent-li partícip dels èxits i motivant-lo per assumir reptes accessibles"

22 Setembre, 2020

Entrevistem a la Manager de Levi's, Sonia Corominola

Actual Manager de 8 botigues de Levi's, Sonia Corominola va començar a treballar a la botiga de Maquinista com staff, en uns mesos va passar a ser Assistant Manager de Dockers Maquinista i finalment va tornar a Levi's Maquinista com a Manager en menys d'un any.

En aquesta posició va estar uns 5 anys fins que va sorgir la vacant de Supervisora i "Grup Galceran em va donar l'oportunitat d'acceptar el repte. Estic molt agraïda i d'aquesta manera, haver pogut créixer tant professionalment com personalment. He conegut i estic coneixent persones increïbles que creuen en aquest projecte. Hem creat una petita gran família", comenta Sonia.


Experiència a Grup Galceran/Levi's

La marca americana Levi's porta 20 anys amb Grup Galceran obrint botigues per tot el territori espanyol. A què creus que es deu aquest èxit en la fidelitat de la marca amb nosaltres?

Gràcies a l'estreta col·laboració existent entre Levi's i Grup Galceran, s'ha generat una atmosfera de confiança avalada per la bona gestió feta al llarg d'aquests anys. Hem demostrat ser excel·lents ambaixadors de la marca cuidant-la i fent nostres els valors que tant la representen.

Aquest tracte tan bo amb Levi's es veu reflectit a la botiga d'alguna manera?

Sí, aquesta relació es reflecteix a la botiga traduint-se en passió per la marca. I no només parlo de moda, parlo de filosofia de vida. I això és genial, ja que es transmet al client, no només venem moda, venem valors i estils de vida!

Pel que fa a tu, Sònia, també portes 14 anys gestionant les botigues de Levi 's, explica'ns els canvis que has viscut des que vau obrir la primera botiga.

He viscut alguns canvis si... :-) Un dels més importants ha estat l'auge de la venda online. Aquest concepte era impensable fa uns anys i ara, és el nostre competidor principal. Hem de reinventar-nos constantment per poder captar l'atenció del consumidor.

El canvi més important a nivell emocional, sense cap mena de dubte, ha estat el canvi en les formes de treballar abans i després de l'aparició de la Covid-19. La introducció en botiga dels protocols de desinfecció, els aforaments i la distància social.

Actualment gestiones 8 botigues com a Manager, quin és el dia a dia d'una botiga?

Ara mateix, amb la situació socioeconòmica que estem travessant a causa de la Covid-19, el dia a dia de les botigues es centra en convertir el trànsit que es genera en vendes. Tots els esforços dels equips de botiga es focalitzen en optimitzar al màxim cada client potencial. Em sento molt orgullosa d'ells ja que tot i tenir la caiguda en vendes que estem patint, estan a peu de canyó, lluitant perquè els números siguin el millor possible, mantenint la motivació i les ganes de millorar resultats cada dia.

Gran part de l'èxit d'una botiga és el personal, i a Grup Galceran ens esforcem per formar i motivar el personal per convertir-se en ambaixadors de marca. Explica'ns com és la formació i gestió d'equips de les botigues Levi's.

A Levi's la formació és un dels pilars més importants ja que venem història i qualitat. La marca permet accedir a cursos i formació detallada de producte i teixits perquè l'atenció a client sigui excel·lent i així aconseguir la màxima professionalitat dels equips. També proporciona un passeig per la seva història per conèixer els orígens i dades curioses que podem compartir amb els consumidors.

A Grup Galceran la majoria dels empleats porten molts anys a l'empresa. Passa també a les botigues Levi s? Són de promoció interna?

Sí. És una cosa habitual poder créixer dins l'empresa si tens les competències necessàries demandades en el lloc vacant. Les ofertes d'ocupació es comuniquen primer internament per veure si ja tenim en plantilla el perfil que necessitem.

A la botiga Levi's Passeig de Gràcia teniu una Print Bar i un corner de Taylor per personalitzar les peces. Parlem de l'experiència en botiga, com creus que beneficia?

Són dues eines que ajuden molt a donar visibilitat a la marca i potencien l'exclusivitat ja que especialment la customització, que no només té Passeig de Gràcia sinó que hi ha diverses botigues que tenen Taylor, ajuda a que el client pugui convertir una peça comuna en una cosa única i personalitzada per a ell.

La Print Bar és una eina molt bona que només té Passeig i alguna botiga a Madrid per ara. No es limita a prints amb logos diferents i a la possibilitat de posar el nom que vulguis a la peça, Levi 's també juga amb càpsules limitades d'estampació (Peanuts, Star Wars, Mario Bros...) cada X temps per generar novetat i impulsos de compra.

Experiència en retail

Per la teva experiència hauràs après molt en el camí, explica'ns l'èxit, si existeix, per gestionar una botiga?

L'experiència és una gran escola per a tothom, plena d'encerts i errors, errors dels que aprens i et fan millorar constantment. Un dels majors encerts a l'hora de gestionar una botiga és integrar l'equip d'una manera inclusiva fent-li partícip dels èxits i motivant-lo per assumir reptes accessibles. És molt important potenciar les possibilitats que cada component pot oferir. Tenint això clar, optimitzes el treball i generes sinergies que són molt positives per al bon funcionament d'una botiga.

Pel que fa al personal de botiga, què li recomanaries a una persona que comença en el retail, i concretament en una botiga Levi's?

Que observi, i absorbeixi tot el coneixement que proporciona Levi's. Que tingui ment oberta per aprendre de les persones del voltant, ja siguin companys o dels propis consumidors. En definitiva, que estigui preparat per viure una experiència nova cada dia.

Com a client, què em beneficia l'anar a comprar a la botiga versus línia?

A les botigues Levi's trobaràs professionalitat i excel·lència en l'atenció a client. Un magnífic ambient laboral que impregna l'entorn i es transmet a consumidor. És la gran diferència amb la venda en línia.

Sònia, com t'imagines el retail en 5 anys?

El retail està canviant exponencialment en molt curt espai de temps. No sé com podrà ser en 5 anys, només sé que haurem de ser capaços de reinventar-nos i adaptar-nos als canvis que vagin sorgint. Hem d'estar preparats i ser camaleònics!


T'ha agradat? comparteix-lo

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per a millorar els nostres serveis i analitzar els seus hàbits de navegació. Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús. Pot canviar la configuració o obtindré més informació aquí.